Bestellen
Bij ANP fotowinkel betaal je geen verzendkosten.
Voor het produceren van de fotoprints hebben wij een samenwerking met Profotonet. Zij zorgen voor de productie en verzending van je bestelling. Als je vragen hebt over de productie of verzending, verwijzen we je naar de klantenservice van Profotonet via fotowinkelservice@anp.nl
Omdat het bij ons in sommige gevallen om op maat gemaakte producten gaat, is het niet altijd mogelijk om een bestelling te wijzigen. Een print gaat binnen enkele uren na de bestelling al in productie, daarna is wijzigen niet meer mogelijk. Als je gelijk na het afronden van je bestelling een wijziging aan wilt brengen, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via fotowinkelservice@anp.nl
Als je na het afronden van je bestelling een wijziging in je adres wilt aanbrengen, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via fotowinkelservice@anp.nl
Omdat het bij ons in sommige gevallen om op maat gemaakte producten gaat, is het niet altijd mogelijk om een bestelling te annuleren. Een print gaat binnen enkele uren na de bestelling al in productie, daarna is annuleren niet meer mogelijk. Als je gelijk na het afronden van je bestelling nog wilt annuleren, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via fotowinkelservice@anp.nl
Retourneren
Wij hanteren de regels rondom herroepingsrecht zoals die zijn bepaald door de consumentenbond. Bij ANP fotowinkel zijn twee soorten producten te onderscheiden
1. Fotoprints en wanddecoratie
Onze fotoprints zijn vervaardigde producten op basis van de specificaties van de consument. Omdat het hier om maatwerk gaat, is er bij deze fotoprints geen mogelijkheid om gebruik te maken van het herroepingsrecht, tenzij er sprake is van een fabricagefout.
2. Fotoboeken en kalenders
De fotoboeken en kalenders zijn geprefabriceerd en kunnen daarom wel geretourneerd worden binnen de bedenktijd van 14 dagen.
Bekijk eerst of jouw product in aanmerking komt, zie hiervoor de vorige vraag (Ik heb me bedacht en wil mijn bestelling graag terugsturen, kan dit?). Wanneer je product in aanmerking komt voor retourneren geldt de wettelijk bepaalde bedenktijd van 14 dagen.
Wanneer de bestelling voldoet aan de voorwaarden binnen het herroepingsrecht, betaalt de consument de verzendkosten van de retourzending. Wanneer er sprake is van een fabricagefout of schade, zal ANP fotowinkel de verzendkosten op zich nemen.
Als je een beschadigd product hebt ontvangen, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via fotowinkelservice@anp.nl
Als je de verpakking van het product niet meer hebt, kun je het product nog steeds retourneren als het voldoet aan de voorwaarden voor herroepingsrecht (zie vraag 'Ik heb me bedacht en wil mijn bestelling graag terugsturen, kan dit?'). Let hierbij wel op dat je het product zo verpakt, dat het niet kan beschadigen tijdens de verzending.
Betalen
Je kunt bij ANP fotowinkel betalen met iDeal en met creditcard. Als je als bedrijf op factuur wilt bestellen, kun je contact opnemen met onze klantenservice via fotowinkel@anp.nl
Als je annulering/retournering is geaccepteerd door onze klantenservice, boeken wij het geld binnen 3 werkdagen terug op je rekening.
Wij verwerken de terugbetaling naar hetzelfde rekeningnummer waarmee besteld is. Wij maken dit binnen 3 werkdagen over en de terugbetaling is op het volgende maandoverzicht van je creditcard te zien.
Verzenden
Bij ANP fotowinkel betaal je geen verzendkosten.
Voor het produceren van de foto’s hebben wij een samenwerking met Profotonet. Zij zorgen voor de productie en verzending van je bestelling. Als je vragen hebt over de productie of verzending, verwijzen we je naar de klantenservice van Profotonet via fotowinkelservice@anp.nl
Wanneer je besteld hebt, zullen we het product binnen 4 werkdagen verzenden.
Je ontvangt per mail een bevestiging over de zending. In deze mail staat de track en trace-code. Dit betreft een link van PostNL waarmee je de zending kan volgen. De enige uitzondering hierop zijn losse afdrukken van 20x30. Omdat dit via brievenbuspost verzonden wordt, kan er geen track and trace-code meegestuurd worden.
Houd er rekening mee dat wanneer je losse afdrukken samen besteld hebt met wanddecoratie, dit los van elkaar verzonden wordt. Wanneer er toch een artikel mist bij je bestelling, kun je het beste contact opnemen met de klantenservice van Profotonet via fotowinkelservice@anp.nl. Zij zorgen voor de productie en verzending van onze producten.
Bij ANP fotowinkel is het mogelijk om de bestelling thuis te laten bezorgen.
Het is mogelijk in België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk te bezorgen.
Wanneer je niet thuis bent, zal de bezorger het product afleveren bij het dichtstbijzijnde afleverpunt. De bezorger zal je hierover berichten door een briefje in de brievenbus te doen of je wordt per mail op de hoogte gesteld.
Als je de bezorgtijd wilt wijzigen, kun je het beste contact opnemen met PostNL.
Als je pakket volgens PostNL is geleverd, maar je dit niet hebt ontvangen, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via fotowinkelservice@anp.nl. Wij zullen bij PostNL nagaan wat er met je pakket is gebeurd.
Als je pakket is beschadigd, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via fotowinkelservice@anp.nl
Als je je bestelling hebt geannuleerd, maar er is toch geld van je rekening afgeschreven, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via fotowinkel@anp.nl
Klachten
Wij streven altijd naar een passende oplossing voor de klant. Mocht je toch een klacht hebben, dan willen we je vragen dit eerst aan onze klantenservice via fotowinkelservice@anp.nl te laten weten, zodat we het recht kunnen zetten.
Fotogebruik
De fysieke fotoprint is na aankoop in jouw bezit. Het doorverkopen van die ene fysieke fotoprint mag niet ten behoeve van handelsdoeleinden. Online of offline reproduceren en de reproductie daarna verkopen, verhuren, uitlenen, publiceren of anders van de foto’s is nooit toegestaan.
De foto’s in de ANP fotowinkel worden op bestelling geproduceerd en de meeste foto’s worden niet in beperkte oplage aangeboden. Bij sommige exclusieve collecties kan er wel een oplage gelden; dat staat dan bij de foto vermeld.
Als je een fotoproduct koopt, blijven de auteursrechten altijd bij het ANP of de makers van de beelden. Je koopt geen rechten van de foto's, alleen het recht om de fysieke print op te hangen of cadeau te doen.
Als je een fotoprint koopt in de ANP fotowinkel, koop je een print om cadeau te doen, in een privéruimte of kantoorruimte op te hangen. De foto's zijn niet bedoeld om commercieel in te zetten, denk daarbij aan het ophangen tijdens een beurs. Wil je de foto's toch commercieel gebruiken, neem dan contact op met de klantenservice via fotowinkel@anp.nl.
Bij historische foto's is de naam van de fotograaf soms niet bekend. In dat geval wordt de bron vermeld. Het ANP rekent bij het verkopen van fotoprints uit de ANP fotowinkel altijd met de makers van de foto's af, als daar de fotorechten liggen.
Specifieke aanvragen
Voor specifieke aanvragen kun je contact met ons opnemen via fotowinkel@anp.nl
Voor specifieke aanvragen kun je contact met ons opnemen via fotowinkel@anp.nl
Voor specifieke aanvragen met betrekking tot afdrukken in een andere kleur kun je contact met ons opnemen via fotowinkel@anp.nl