Met de hand geselecteerd
Hoogwaardige kwaliteit
Op maat gemaakt
Snelle levering

Veelgestelde vragen

Bestellen

Betaal ik verzendkosten?

Bij ANP fotowinkel betaal je geen verzendkosten.

Produceren jullie de fotoprints zelf?

Voor het produceren van de fotoprints hebben wij een samenwerking met Profotonet. Zij zorgen voor de productie en verzending van je bestelling. Als je vragen hebt over de productie of verzending, verwijzen we je naar de klantenservice van Profotonet via fotowinkelservice@anp.nl

Kan ik na het plaatsen van mijn bestelling nog iets wijzigen aan de bestelling?

Omdat het bij ons in sommige gevallen om op maat gemaakte producten gaat, is het niet altijd mogelijk om een bestelling te wijzigen. Een print gaat binnen enkele uren na de bestelling al in productie, daarna is wijzigen niet meer mogelijk. Als je gelijk na het afronden van je bestelling een wijziging aan wilt brengen, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via fotowinkelservice@anp.nl

Kan ik, na het plaatsen van mijn bestelling, het adres nog wijzigen?

Als je na het afronden van je bestelling een wijziging in je adres wilt aanbrengen, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via fotowinkelservice@anp.nl

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Omdat het bij ons in sommige gevallen om op maat gemaakte producten gaat, is het niet altijd mogelijk om een bestelling te annuleren. Een print gaat binnen enkele uren na de bestelling al in productie, daarna is annuleren niet meer mogelijk. Als je gelijk na het afronden van je bestelling nog wilt annuleren, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via fotowinkelservice@anp.nl

Retourneren

Ik heb me bedacht en wil mijn bestelling graag terugsturen, kan dit?

Wij hanteren de regels rondom herroepingsrecht zoals die zijn bepaald door de consumentenbond. Bij ANP fotowinkel zijn twee soorten producten te onderscheiden

1. Fotoprints en wanddecoratie

Onze fotoprints zijn vervaardigde producten op basis van de specificaties van de consument. Omdat het hier om maatwerk gaat, is er bij deze fotoprints geen mogelijkheid om gebruik te maken van het herroepingsrecht, tenzij er sprake is van een fabricagefout.

2. Fotoboeken en kalenders

De fotoboeken en kalenders zijn geprefabriceerd en kunnen daarom wel geretourneerd worden binnen de bedenktijd van 14 dagen.

Binnen welke termijn moet ik mijn product retourneren?

Bekijk eerst of jouw product in aanmerking komt, zie hiervoor de vorige vraag (Ik heb me bedacht en wil mijn bestelling graag terugsturen, kan dit?). Wanneer je product in aanmerking komt voor retourneren geldt de wettelijk bepaalde bedenktijd van 14 dagen. 

Betaal ik verzendkosten bij het retourneren van mijn bestelling?

Wanneer de bestelling voldoet aan de voorwaarden binnen het herroepingsrecht, betaalt de consument de verzendkosten van de retourzending. Wanneer er sprake is van een fabricagefout of schade, zal ANP fotowinkel de verzendkosten op zich nemen.

Ik heb een beschadigd product ontvangen. Wat doe ik nu?

Als je een beschadigd product hebt ontvangen, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via fotowinkelservice@anp.nl

Ik heb de verpakking niet meer. Mag ik het product nog retourneren?

Als je de verpakking van het product niet meer hebt, kun je het product nog steeds retourneren als het voldoet aan de voorwaarden voor herroepingsrecht (zie vraag 'Ik heb me bedacht en wil mijn bestelling graag terugsturen, kan dit?'). Let hierbij wel op dat je het product zo verpakt, dat het niet kan beschadigen tijdens de verzending. 

Betalen

Welke betaalmethodes zijn er?

Je kunt bij ANP fotowinkel betalen met iDeal en met creditcard. Als je als bedrijf op factuur wilt bestellen, kun je contact opnemen met onze klantenservice via fotowinkel@anp.nl

Ik heb met iDeal betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Als je annulering/retournering is geaccepteerd door onze klantenservice, boeken wij het geld binnen 3 werkdagen terug op je rekening. 

Ik heb met creditcard betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Wij verwerken de terugbetaling naar hetzelfde rekeningnummer waarmee besteld is. Wij maken dit binnen 3 werkdagen over en de terugbetaling is op het volgende maandoverzicht van je creditcard te zien.

Verzenden

Wat zijn de verzendkosten?

Bij ANP fotowinkel betaal je geen verzendkosten. 

Verzenden jullie de fotoprints zelf?

Voor het produceren van de foto’s hebben wij een samenwerking met Profotonet. Zij zorgen voor de productie en verzending van je bestelling. Als je vragen hebt over de productie of verzending, verwijzen we je naar de klantenservice van Profotonet via fotowinkelservice@anp.nl

Wat is de levertijd?

Wanneer je besteld hebt, zullen we het product binnen 4 werkdagen verzenden.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Je ontvangt per mail een bevestiging over de zending. In deze mail staat de track en trace-code. Dit betreft een link van PostNL waarmee je de zending kan volgen. De enige uitzondering hierop zijn losse afdrukken van 20x30. Omdat dit via brievenbuspost verzonden wordt, kan er geen track and trace-code meegestuurd worden.

Er mist een artikel bij mijn bestelling, wat moet ik doen?

Houd er rekening mee dat wanneer je losse afdrukken samen besteld hebt met wanddecoratie, dit los van elkaar verzonden wordt. Wanneer er toch een artikel mist bij je bestelling, kun je het beste contact opnemen met de klantenservice van Profotonet via fotowinkelservice@anp.nl. Zij zorgen voor de productie en verzending van onze producten. 

Wat zijn de bezorgmogelijkheden?

Bij ANP fotowinkel is het mogelijk om de bestelling thuis te laten bezorgen.

Is het mogelijk om te bezorgen in het buitenland?

Het is mogelijk in België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk te bezorgen.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Wanneer je niet thuis bent, zal de bezorger het product afleveren bij het dichtstbijzijnde afleverpunt. De bezorger zal je hierover berichten door een briefje in de brievenbus te doen of je wordt per mail op de hoogte gesteld.

Kan ik de bezorgtijd wijzigen?

Als je de bezorgtijd wilt wijzigen, kun je het beste contact opnemen met PostNL.

Mijn pakket is volgens PostNL geleverd, maar ik heb het niet ontvangen. Wat nu?

Als je pakket volgens PostNL is geleverd, maar je dit niet hebt ontvangen, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via fotowinkelservice@anp.nl. Wij zullen bij PostNL nagaan wat er met je pakket is gebeurd. 

Mijn pakket is beschadigd, wat moet ik doen?

Als je pakket is beschadigd, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via fotowinkelservice@anp.nl

Mijn bestelling is geannuleerd maar het geld is wel afgeschreven. Wat nu?

Als je je bestelling hebt geannuleerd, maar er is toch geld van je rekening afgeschreven, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via fotowinkel@anp.nl

Klachten

Ik heb een klacht. Wat doe ik nu?

Wij streven altijd naar een passende oplossing voor de klant. Mocht je toch een klacht hebben, dan willen we je vragen dit eerst aan onze klantenservice via fotowinkelservice@anp.nl te laten weten, zodat we het recht kunnen zetten. 

Fotogebruik

Mag ik de foto doorverkopen of reproduceren?

De fysieke fotoprint is na aankoop in jouw bezit. Het doorverkopen van die ene fysieke fotoprint mag niet ten behoeve van handelsdoeleinden. Online of offline reproduceren en de reproductie daarna verkopen, verhuren, uitlenen, publiceren of anders van de foto’s is nooit toegestaan.

Worden de foto’s in beperkte oplage aangeboden?

De foto’s in de ANP fotowinkel worden op bestelling geproduceerd en de meeste foto’s worden niet in beperkte oplage aangeboden. Bij sommige exclusieve collecties kan er wel een oplage gelden; dat staat dan bij de foto vermeld.

Heb ik na aankoop ook de rechten van de foto?

Als je een fotoproduct koopt, blijven de auteursrechten altijd bij het ANP of de makers van de beelden. Je koopt geen rechten van de foto's, alleen het recht om de fysieke print op te hangen of cadeau te doen.

Waar mag ik de foto allemaal ophangen?

Als je een fotoprint koopt in de ANP fotowinkel, koop je een print om cadeau te doen, in een privéruimte of kantoorruimte op te hangen. De foto's zijn niet bedoeld om commercieel in te zetten, denk daarbij aan het ophangen tijdens een beurs. Wil je de foto's toch commercieel gebruiken, neem dan contact op met de klantenservice via fotowinkel@anp.nl.

Specifieke aanvragen

Ik wil een foto in een ander formaat bestellen. Kan dat?

Voor specifieke aanvragen kun je contact met ons opnemen via fotowinkel@anp.nl

Ik wil een ander papiersoort. Kan dat?

Voor specifieke aanvragen kun je contact met ons opnemen via fotowinkel@anp.nl

Ik wil een kleurenfoto in zwart-wit bestellen. Kan dat?

Voor specifieke aanvragen met betrekking tot afdrukken in een andere kleur kun je contact met ons opnemen via fotowinkel@anp.nl

Cookies maken jouw bezoek aan de ANP-website gemakkelijker én leuker. Klik op accepteren om hiermee akkoord te gaan of lees ons cookiebeleid.
Afwijzen Accepteren

Download

Een ogenblik geduld alsjeblieft, je zipbestand wordt nu aangemaakt.


Je beelden worden klaargezet. Je ontvangt een e-mail met een link waarmee je het zip-bestand kunt downloaden. Dit proces kan een paar minuten in beslag nemen.

Er is een fout opgetreden. Je zip-bestand kon niet worden gegenereerd.